مقالات مقالات .

مقالات

درمان سرفه های شدید

علیرضا صالحی در مورد درمان سرفه با استفاده از گیاهان سنتی، گفت: از خوردن مایعات سرد به ویژه پیش از خواب باید خودداری کرد و بهتر است از مصرف غذاهای سرخ شده و با ترکیبات اسیدی مثل ترشی در زمانی که فرد دچار سرفه است خودداری شود.

 


وی مصرف غذاهای ملین مثل حریره، آش کدو و میوه های پخته شده برای تسکین سرفه مؤثر دانست و افزود: همچنین مصرف آش سبزی و سوپ سبزیجات حاوی گشنیز، جعفری و اسفناج مفید است.

 


صالحی تصریح کرد: مصرف آبلیموی شیرین، آب انار شیرین، زردآلو، برگ هلو و انجیرخشک به هنگام سرفه منعی ندارد.

 


درمان سرفه های شدیددمنوش ها و جوشانده های گیاهی تسکین دهنده سرفه های شدید هستند

وی تصریح کرد: همچنین مصرف برخی گیاهان در درمان سرفه توصیه شده است؛ گل ختمی که گیاهی با طبع سرد است اثرات ضدالتهابی و ضدسرفه قوی دارد و مصرف جوشانده گل ختمی نیز به دلیل داشتن ترکیبات نرم کننده می تواند برای درمان سرفه های خشک و مزمن مفید باشد.

 


صالحی ادامه داد: همچنین جوشانده آویشن نیز در درمان سرفه بسیار مفید است، البته این جوشانده را می توان با عسل و لیمو نیز مصرف کرد چون آویشن برای درمان سرماخوردگی و سرفه های شدید مؤثر است.

 


وی همچنین جوشانده زنجبیل، پیازچه و عسل را برای کاهش یا درمان سرفه های شدید مفید دانست و گفت: دم کرده عناب و زنجبیل نیز در کاهش سرفه بسیار مؤثر است و می توان حریره بادام را نیز به عنوان نرم کننده سینه و کاهش سرفه مصرف کرد.

 


این متخصص طب سنتی افزود: یکی از دلایل سرفه، خشکی هوا است به همین دلیل توصیه می شود از بخور استفاده شود تا هوا مرطوب شده و مشکلات تنفسی کمتر شود.

 


بیشتر بدانید دمنوش های تسکین دهنده سرفه

گل ختمی که گیاهی با طبع سرد است اثرات ضدالتهابی و ضدسرفه قوی دارد و مصرف جوشانده گل ختمی نیز به دلیل داشتن ترکیبات نرم کننده می تواند برای درمان سرفه های خشک و مزمن مفید باشد. برای درمان سرفه های مزمن و خشک به خصوص در شهرهایی با آب و هوای سرد و خشک حریره بادام، حریره فندق و به دانه بهترین گزینه ها هستند

 


* جوشانده آویشن نیز در درمان سرفه بسیار مفید است. البته این جوشانده را می توان با عسل و لیمو نیز مصرف کرد چون آویشن برای درمان سرماخوردگی و سرفه های شدید مؤثر است.

 


* جوشانده زنجبیل، پیازچه و عسل نیز برای کاهش یا درمان سرفه های شدید مؤثر است.

 


* از دیگر مسکن های سرفه می توان دم کرده عناب و زنجبیل را نام برد.

 


درمان سرفه های شدیدعسل و لیمو دو خوراک تسکین دهنده سرفه هستند

* مصرف غذاهای ملین مثل حریره، آش کدو و میوه های پخته شده برای تسکین سرفه مؤثر است. همچنین مصرف آش سبزی و سوپ سبزیجات حاوی گشنیز، جعفری و اسفناج نیز مفید است.

 


* مصرف آبلیموی شیرین، آب انار شیرین، زردآلو، برگ هلو و انجیر خشک به هنگام سرفه منعی ندارد.

 


* برای درمان سرفه های مزمن و خشک به خصوص در شهرهایی با آب و هوای سرد و خشک حریره بادام، حریره فندق و به دانه بهترین گزینه ها هستند؛ چرا که این ماده غذایی به ویژه به دانه، التهابات مجاری تنفسی ناشی از سرماخوردگی را بهبود می بخشد و حالت تحریکی که منجر به سرفه شده است را از بین می برد. حریره ها باعث تقویت فرد و بهبود خشونت و گرفتگی صدا نیز می شوند.

منبع:/https://persianv.com


برچسب: ،
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۲۰ شهریور ۱۴۰۱ساعت: ۱۰:۴۲:۰۰ توسط:admin موضوع: نظرات (0)